Framåt i handgång

Handpromenaderna känns bättre för varje gång. Kom väl runt 12 meter ett par gånger och nu är inte balansen det största hindret, utan snarare uthålligheten. Man bär trots allt upp hela sin kroppsvikt på axlarna. Jag misstänker att pressarna med kettlebellen hjälpt till en del, men klart handlar det mycket om teknik.

Gymnastiska övningar är fantastiskt roliga, men kan samtidigt vara väldigt knäckande. Antingen kan man eller så kan man inte. Jämför med exempelvis pullups. Om du har som mål att klara 25 pullups och nu gör 18 så är du på god väg. Alla som provat exempelvis en muscle-up vet att gränsen mellan att göra en och inte göra en är glasklar. Man provar och provar och stångar sig blodig, men plötsligt en dag så sitter den där. Och kan man göra en är det bara en tidfråga innan man kan göra flera. Samma med handgång.

I övrigt, vad gäller pullups kommer jag aldrig riktigt igång. Saknar helt enkelt en vettig stång. Eller som min kompis Per sa ”en lägenhet utan pullup-stång är ingen riktig lägenhet”. Med andra ord är jag bostadslös. Men en som sett till att hottat upp sin bostad riktigt ordentligt är Liljeros. Kolla in här hur.

Comments

Ja, det är först nu jag verkligen trivs här. 🙂

Grymt med 12m! Själv har jag fortfarande svårigheter att komma upp i handstående mot vägg… Körde en del wall-runs tidigare i veckan och det verkar vara en bra övning för balans och uthållighet.

Håller med om pullups-stången, vi körde ett tag hängande i en cable-cross-ställning men blev en brutal skillnad när vi fick en riktig ställning.

Grym blogg!

Sorry, the comment form is closed at this time.