L-tricks och starka Baroner

Kort styrkepass som gick i bokstavens L:s tecken, alltså benen 90 grader ut från kroppen.
En muscle-up helt och hållet i L-formation är avlägsen men för alla som har romerska ringar i lägenhet är L-starten en praktisk lösning. Röven kan så att säga släpa i parketten i nederläget.

Jag har undvikit L-pullups sedan jag sträckte mig i axlarna. Att göra vanliga L-pullups i stång med handflatorna vända bort från kroppen känns oerhört avigt. Känslan av axlar som dras ur led gör att jag undviker övningen. Sedan måste man ha en riktig pull-up stång. Rak och utan en massa skit. En raritet på gymmen nu för tiden. Jag vet ärligt talat inte om det finns en vettig pull-up stång på någon gymkedja överhuvudtaget.

Men i romerska ringar funkar L-pullups hur bra om helst. Greppet roterar runt och gör övningen smidig. Magen får arbeta, utan slitage på axelleden, och pullupen blir något tyngre.

När jag ändå är inne på pull-ups och liknande såg jag att Brooklyn-snubbarna Bar-Barians har ett test för att bli en ”Bar-Baron”. Verkar överkomligt, men kanske får jag äta upp mina hatt. Onekligen lite kul att få kalla sig baron.

Bar-Baron – gör följande under 6 minuter:

…och om du klarar det lätt kanske du kan gå vidare till detta:

Comments

! (Jag ser ut som en fågelholk).

Verkar som om Bar-Barians har höjt ribban till:

1. 5 Muscle Ups
2. 45 Dips
3. 25 Pull-ups
4. 55 Push Ups
5. and 5 Muscle Ups, within 6 mins.

Själv har jag en bra bit kvar till att ens nå upp till den ”gamla” standarden 😀 Kämpar på dock!

Jag har inte ens provat den gamla standarden, men efter dagens pass vet jag att jag får träna för att nå dit!

Sorry, the comment form is closed at this time.