Muscle ups på tid

Är inne i en hektisk jobbperiod så inläggen blir inte så frekventa och träningen lite godtycklig. I alla fall lyckades jag för första gången prova och genomföra Crossfits pass med enbart muscle ups.

Körde mest singlar med 40-50 sekunders pauser emellan.
Det är ett rätt udda pass. Om man, som jag, inte är är en fena på mu:s så klämmer man inte in tillräckligt många för att få någon mjölksyra. Däremot är täta singlar ett riktigt bra sätt för att bana in rörelsen, nu kommer den: Neurologisk anpassning.

Det intressanta är att muscleupsen inte var så mycket tyngre i slutet. Tekniken blev bättre och jag började följa minsta motståndet lag, alltså en explosiv kippande rörelse. Och framför allt, en snabb övergång från drag till press. Nu får målet bli att komma under tio minuter innan sommaren.
Avanti!

Comments

Bara att kunna göra det passet är sjukt bra! Vore intressant att se vad du skulle få för tid, och hur det skulle kännas, om du ersatte varje MU med 3 chins + 3 dips? (Alltså vad CF rekommenderar för den som inte kan göra MU.) Avanti!

Grymt jobbat! Är väldigt stor skillnad på att göra detta med och utan kipp (strikta MUs är tunga och man får ”muscle failure” snarare än ”pump”).

Mös själv på samma sätt i vårsolen igår! Har knappt rört ringar på 6 månader, och jag har saknat det! Skönt att ni andra bloggare kan påminna en om hur mycket man gillar sånt här egentligen!

Sorry, the comment form is closed at this time.